پرشان ایده

پرشان به معنای دلاور، مبارز، رزمجو و کسی که در راستای رسیده به اهداف از جان مایه می گذارد، از نام ­های کهن و باستانی ایران که در کتاب دینی زرتشتیان -اوستا- به آن اشاره شده است.

بنابر باور مردم و افراد سالخورده­ ی روستاهای پیرامون تالاب پریشان در کازرون، در زمان­ های گذشته در این منطقه پادشاهی به نام پرشان می­ زیسته. این تالاب نام خود را از پرشان گرفته و بعدها به صورت پریشان درآمده است.

نام­گذاری پرشان ایده” با هدف تولید ایده­ های نو و مبارزه با موانعی که بر سر راه تحقق این ایده ­ها وجود دارد، صورت گرفت.

معرفی اجمالی فعالیت های پرشان ایده

مجموعه فرهنگی-هنری “پرشان ایده” در سال ۱۳۸۳ با مدیریت حامد جوادزاده تاسیس شد. هدف از تاسیس این مجموعه ارائه کارهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و آموزشی بر اساس تفکر خلاق و ارائه ایده های جدید بود. در راستای تحقق این هدف تاکنون فعالیت های متنوعی در بخش رسانه و هنر داشته است.

تولید فیلم صنعتی

بسیاری از کارخانه­ ها و واحدهای صنعتی در انجام امور تبلیغاتی و معرفی محصولات و خدمات خود دچار مشکل هستند چرا که ویژگی­ های محصولشان برای خودشان عادی است در حالی که ممکن است توجه مشتری به همان جلب شود و یا برعکس ویژگی ­هایی را در تبلیغات خود استفاده می ­نمایند که مورد توجه مشتری واقع

نمی شود یا ویژگی­ های مناسب برای معرفی را، به صورتی اشتباه ارائه می­ دهند.

مجموعه “پرشان ایده” با مطالعه و شناخت صحیح بازار محصولات، واحدهای صنعتی را برای نمایش درست ویژگی ­ها و تاکید­های صحیح راهنمایی می­ کند. مشاوران “پرشان ایده” با تکیه بر مختصات رسانه ­­های حرفه ­ای کمک می ­کنند تا بدون اشاره ­ی مستقیم به ویژگی­ های مورد نظر، آن­ها در ذهن مشتری پررنگ شوند و او را توجیه نماید تا از محصول و خدمات واحد مورد نظر استفاده نماید، ضمن اینکه شیوه مدیریت، فضای فیزیکی، مراحل ISO و… نیز در این فیلم­ ها مد نظر است.

فعالیت های تبلیغاتی

در ایران در حوزه ­سلیقه و ایده­ های تبلیغاتی با مشکلاتی جدی روبرو هستیم؛ چرا که واحدهای متقاضی تبلیغات برای “ایده پردازی” هزینه ­ای پرداخت نمی ­کنند. بنابراین شرکت­ های تبلیغاتی به جای پرداختن به ایده های جدید، فعالیت خود را بر استفاده از تجهیزات خاص و تولیدات عظیم متمرکز می ­کنند تا سود بیشتری عایدشان شود. تلاش مجموعه پرشان ایده بر آن است که از ایده ­های نو و خلاقانه -که حداکثر تاثیر را دارد- استفاده نماید.

تولید محتوا برای IPTV ها

در حالیکه چند سال از شروع تکنولوژی IPTV گذشته، این سامانه هنوز یک فناوری جدید محسوب می­ شود که دنیای تلویزیون و شبکه­ های تعاملی را به هم پیوند می‌دهد و محصول همگرایی صنعت رایانه، مخابرات و Multi Media (چند رسانه‌ای) است که در تمام زمینه‌ها از جمله سرگرمی، صنایع، پزشکی، آموزش و برنامه‌های درسی و کتابخانه‌ها کاربرد فراوانی دارد. شاید در یک تعریف ساده‌تر بتوان گفت که IPTV همان تصاویر تلویزیونی است که به جای آن که به فرمت عادی و توسط حامل ­های یک سویه پخش شود و گذرا باشد، توسط فناوری شبکه‌های رایانه‌ای و با دادن سکان زمان به دست بیننده و به انتخاب مخاطب ارائه می‌گردد. در چنین عرصه ­ای رقابت در بخش تولید محتوا سخت­ تر خواهد بود.تیم رسانه­ ای “پرشان ایده” با تکیه بر خلاقیت نیروهای انسانی خود توان این را دارد که در عرصه ­ی تولید محتوا یکی از بهترین­ ها باشد.

مزایای رقابتی

  • چابکی و جوانی
  • خلاقیت
  • صرفه اقتصادی تولید محتوا برای مجموعه و مشتری
  • منابع انسانی متخصص و با انگیزه